Żyj zdrowo!

Odpowiednie odżywianie ma ogromny wpływ na funkcjonowanie organizmu człowieka. Jeżeli przez długi czas chcemy cieszyć się zdrowiem to warto wprowadzić kilka zasad do naszego codziennego życia. 

Wraz z nadejściem wiosny chętniej zaczynamy myśleć o zdrowym jedzeniu i aktywności fizycznej. Warto pamiętać, aby nasze codzienne menu, obfitowało w wiele drogocennych minerałów, witamin oraz odpowiednie tłuszcze roślinne. Łącząc właściwe odżywianie z systematyczną aktywnością fizyczną, otrzymamy gotowy przepis na zdrowe przywitanie wiosny. Zmiana zaledwie kilku drobnych przyzwyczajeń pomoże nam dostarczyć dużą dawkę energii i pozwoli cieszyć się dobrym samopoczuciem.

Zawsze jedź śniadanie

Śniadanie powinno być nierozłącznym elementem każdego poranka. Niedługo po przebudzeniu, organizm człowieka potrzebuje pierwszego posiłku, który dostarczy mu odpowiedniej ilości „paliwa”. Ważne jest, żeby był to pełnowartościowy i zdrowy posiłek. Dobrym pomysłem mogą być płatki owsiane z dodatkiem świeżych owoców czy bakalii, skropione np. olejem z orzechów czy lnianym. Taka mieszanka zapewni nam dużo energii na pierwszą połowę dnia. Dodatkowo, jedząc porządne śniadanie, zapewnimy sobie utrzymanie odpowiedniego poziomu glukozy we krwi, dzięki czemu unikniemy np. objadania się wieczorem.  

Jedź regularnie

Jedzenie od 3 do 5 posiłków dziennie pozwoli na dostarczenie odpowiedniej ilość składników odżywczych i nie dopuści do szybkiego uczucia głodu. Systematyczne dostarczanie zbilansowanej ilość witamin, minerałów i wielonienasyconych kwasów tłuszczowych to dobry krok w kierunku zdrowego odżywiania.

Pamiętaj o warzywach i owocach

Warzywa i owoce powinny być nierozłącznym elementem spożywanych posiłków w ciągu dnia. Nie zawsze jednak mamy możliwość zjedzenia ich w odpowiedniej ilości. Pomocne mogą okazać się naturalne, 100% soki bezpośrednio wyciskane z owoców (np. soki z linii Vital Oleofarm) lub samodzielne robione, wyciskane i miksowane soki warzywno-owocowe. Dzięki nim jednorazowo można spożyć kilka owoców lub warzyw w postaci napoju. Dodatkowo możemy dodać kilka łyżek oleju tłoczonego na zimno, a wtedy otrzymamy naprawdę zdrowy miks. To doskonały pomysł na szybkie i pożywne drugie śniadanie.

Uprawiaj sport

Systematyczna aktywność fizyczna to podstawa jeżeli chcemy mówić o zdrowym stylu życia. Regularne ćwiczenia pomagają wzmocnić mięśnie, rozładowują stres i polepszają samopoczucie. Jeżeli z jakiegoś powodu nie możemy uprawiać sportu, wtedy warto postawić na codzienny spacer.  Wystarczy już 15-20 minut systematycznej aktywności dziennie aby poczuć różnicę.

Wysypiaj się                                                                                                                                                       

Odpowiednia długość snu ma ogromny wpływ nasze samopoczucie. W ciągu nocy powinniśmy przespać minimum 6 godzin. Duże znaczenie ma również pora, o której kładziemy się spać. Ważne, aby było to przed godziną dwunastą w nocy. O poranku, warto postawić na kilkuminutową gimnastykę, która pomoże nam w szybki sposób pobudzić nasze ciało do dalszej pracy.

Postaw na zdrowie

Odpowiednie odżywianie ma ogromny wpływ na funkcjonowanie organizmu człowieka. Jeżeli przez długi czas chcemy cieszyć się zdrowiem to warto wprowadzić kilka zasad do naszego codziennego życia. Parę pozornie małych zmian może mieć drogocenny wpływ na nasze zdrowie. Ważne, aby kroki te stały się nawykiem, które sprawiają nam przyjemność, co pomoże w ich systematycznej realizacji i da motywację do trwałych zmian w stylu życiu.